notino.ro

Epava cu oi moarte din Portul Midia inca nu a fost adusa la mal: Lesurile animalelor cantaresc 635 de tone

Doua firme romanesti si trei straine s-au aratat interesate, pana acum, sa scoata epava cu oi din Portul Midia, insa abia vinerea viitoare se va anunta castigatorul, in conditiile in care vasul este plin cu lesuri, care cantaresc aproximativ 635 de tone.

Intr-o conferinta de presa sustinuta vineri, la 20 de zile de la rasturnarea navei incarcate cu oi in Portul Midia, directorul Administratiei Porturilor Constanta, Daniela Serban, a declarat ca a fost finalizat caietul de sarcini si ca, in termen de o saptamana, se va stabili care va fi compania care va scoate vasul la mal.

“Noi pana acum avem cinci solicitari. Avem doua firme romanesti, o firma din Turcia, o firma din Grecia si o firma din Gibraltar. Astazi (vineri-n.red.) am inteles ca va mai veni o solicitare de la o alta firma, tot internationala. Noi vom trimite caietul de sarcini catre toate aceste societati. Termenul va fi vinerea viitoare, pentru ca in caietul de sarcini am scris sa vina si cu un plan al lor de ranfluare si nu putem sa le dam un termen de doua zile, trei zile, tinand cont de complexitatea pe care o are aceasta operatiune. La nivelul Administratiei este organizata o comisie din toate structurile. Vineri, cand vom primi toate ofertele, putem sa dam raspunsul si intr-o zi“, a declarat Daniela Serban, directorul Administratiei Porturilor Maritime Constanta.

notino.ro

In cadrul conferintei de presa, directorul Administratiei Porturilor a vorbit si despre complexitatea operatiunii de scoatere a navei din mare, situatie cu care institutia nu s-a mai confruntat pana acum, tinand cont ca vasul este plin cu lesuri de oi, care cantaresc aproximativ 635 de tone.

“Nu este o operatiune usoara, discutam despre o nava care se afla in senalul navigabil din Portul Midia. Aceasta nava ocupa 40% din senal. Nu a fost usor sa facem acest caiet de sarcini pentru ca este un accident naval atipic, tinand cont ca marfa din interiorul navei nu este o marfa normala, ci sunt animale care in momentul de fata sunt descompuse. Ne va da batai foarte mari scoaterea marfii din nava. Pentru ca marfa din nava reprezina 635 de tone. Aceste 635 de tone trebuie duse la incinerat. Vor fi utilaje foarte mari, tinand cont ca nava in momentul de fata are 11 mii de tone, administratia nu isi poate permite sa faca o greseala pentru siguranta navigatiei si pentru operatorii portuari care sunt in zona respectiva. Nu putem sa le blocam activitatea”, a mai adaugat Daniela Serban.

In ceea ce priveste cheltuielile pentru recuperarea navei, directorul Administratiei Portuare a declarat ca nu poate face o estimare a costurilor, fiind un caz in premiera, dar ca spera ca va reusi sa oblige asiguratorul armatorului navei sa suporte toate cheltuielile.

“In momentul de fata noi am activat asigurarea Administratiei Porturilor. Noi avem o asigurare si incercam prin asigurarea noastra sa putem sa luam o anumita suma de bani, avem o anumita suma de bani pe care o putem folosi pentru ranfluarea navei. Acum noi nu stim daca aceasta suma este acoperitoare sau nu. Ca atare, am facut solicitare la asiguratorul nostru si catre brokerul asiguratorului nostru, care este la Londra, sa ne sprijine sa reusim sa fortam asiguratorul armatorului sa preia aceste cheltuieli. Si sunt convinsa, cel putin eu personal, ca voi reusi. Am facut deja demersurile, ieri am avut o intalnire cu brokerul de la Londra”, a mai spus Daniela Serban.

Pana in acest moment, conform reprezentantilor Administratiei Portuare, institutia a cheltuit cel mult 60.000 de euro in aceasta operatiune.

Citeste si Vaporul mortii din Portul Midia: Operatiunea de salvare a oilor s-a incheiat. Doar 254 au fost salvate din 14.600.

Nava sub pavilion Palau, care avea la bord 14.600 de oi, s-a rasturnat in Portul Midia in 24 noiembrie. Autoritatile au reusit sa salveze doar 254 de animale.

Dupa producerea tragediei, mai multe organizatii internationale de protectie a animalelor au protestat fata de exportul de animale vii, iar subiectul a facut inconjurul presei internationale, fiind dezbatut si in Parlamentul European.

Citeste si:

Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa acestei Stiri este websiteul Ziare.com

notino.ro
This entry was posted in Stiri and tagged .